Přeskočit na obsah
Domů » Naviják

Naviják

Paragliding naviják

Letiště Panenský Týnec – LKPC

Během sezóny je naviják v provozu zpravidla každý pátek, sobotu a neděli na letišti Panenský Týnec (LKPC).
Páteční dopoledne je většinou vyhrazeno pro potřeby škol paraglidingu.
Panenský Týnec leží na trase silnice první třídy číslo 7 (Praha – Chomutov) mezi Slaným a Louny. Viz mapa.
Aktuální informace o provozu navijáku zveřejňujeme v Novinkách nebo na naší prezentaci zde: Mistral Paragliding na Facebooku.


Podmínky provozu

Z důvodů bezproblémového a bezpečného provozu u nově příchozích kontrolujeme pilotní průkaz, technický průkaz a certifikát o zákonném pojištění padáku. Úplným nováčkům umožňujeme první start na tandemu pilotovaném zkušeným instruktorem. Pří prvních samostatných startech jsou piloti vybaveni vysílačkou. Při pohybu v prostoru letiště a létání dbej pokynů letištního řádu a koordinační směrnice pro provoz navijáku v plném rozsahu. Při létání pozor na spodní hranici prostoru TMA II PRAHA (3500 ft / 1050m AMSL).  Na letišti se pohybujte opatrně a ohleduplně – v žádném případě nevstupujte nebo nevjíždějte na vzletovou a přistávací dráhu letadel. Pro naše potřeby je vyhrazena obslužná komunikace a bývalá pojížděčka.
Svůj automobil zaparkujte u stožáru s větrným rukávem. Startujeme vždy proti větru. Pokud vítr vane od západu, startujeme z opačné strany letiště. K přejezdu použijte pouze bývalou jižní pojížděcí dráhu (ta nejvíce vpravo se světlejším betonovým pásem) a u startu zaparkujte na travnatém pásu.

Náklady na navijákové starty 
Start sólo padák s pilotem300 Kč
Seznamovací / instruktážní let pasažéra na tandemu s pilotem / instruktorem2.500 Kč
Start cizí nekomerční tandem (pouze platba za navijákový start)400 Kč
Start cizí komerční tandem (pouze platba za navijákový start)600 Kč

Komerční tandemové lety mají přednost při startu. Podmínkou pro létání na navijáku je vstup do Klubu naviják. Členství je zdarma.


Technická data navijáku

  • hydrodynamický měnič
  • plynulá regulace tažné síly
  • automatické omezení maximálního tahu
  • dva navíjecí bubny
  • lana nonovlákna Dynema
  • délka každého z lan cca 1500 m
  • standardně taháme výšky přes 500 m AGL.

Zkušenosti z provozu

Za běžných podmínek dosahujeme výšky vleků 500 a více metrů nad terénem. Při příznivých podmínkách nejsou výjimkou vleky ještě vyšší.
Pro dosažení maximální výšky je zcela rozhodující směr + síla větru a schopnost pilota udržet přímý směr letu k navijáku.